5. dec. 2010

Glædelig 2. advent...

 


SÅ blev det søndag og herhjemme startede dagen med at Ida fik en Pippi dvd af nissen. Den så vi med et halvt øje, mens vi lavede vinduespynt i form af diverse perlerier færdige. Jeg ville ønske at kugler og pynt af papir eller tapet kunne pryde vinduerne i denne juletid, men pga. gardiner og urimeligt meget kondens på vinduerne dur det desværre ikke. Billederne var lidt svære at tage, så jeg endte med at sætte et papir op bagved for ikke at få mig selv med i ruden (kan det gøres smartere?!).

 

Over middag da søndagens svømmetur og Idas middagslur var overstået kom min søster og mor og så stod den på havregrynskugle-lavning. Opskriften er ganske simpel, og de er SÅ nemme at lave:

140g smør
4 dl havregryn
1 dl sukker
2 tsk vanillesukker
2 tsk kakao
2 spsk appelsinsaft

-og selvfølgelig kokos til pynt!


Har netop arvet en Kenwood røremaskine fra min farmors tid,så den må da være retro:-) Den var supergod til at røre kuglemassen sammen...


Nu står den på adventshygge foran computeren, og så skal der da nok smages lidt på de lækre havregrynskugler...

God søndag aften!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv endelig en kommentar så jeg kan se, at du har været her...