17. dec. 2010

Gode opskrifter i glas og ramme


Jeg har længe haft nogle fine kort liggende, som skulle bruges til noget kreativt, så da jeg i dag så den slidte gamle lap papir på opslagstavlen med familiens yndlingsopskrift på boller, tænkte jeg at nu måtte kortene i brug. SÅ nu er opskriften på Verdens Nemmeste Boller havnet i glas og ramme. Nu skal rammerne bare hænges op i køkkenet, og så er opskriften altid lige ved hånden, selvom jeg nu ikke tror vi glemmer den?!
Hvad der så skal i den anden ramme vil jeg lige tænke over, og tager gerne imod forslag:-)
Kortene er købt i Tiger og rammerne er fra IKEA.


Billedet blev ikke helt så godt, så I får lige opskriften her:

Verdens Nemmeste Boller:

5 dl. koldt vand
25 g. gær
2 tsk. salt
1 spsk. honning
400 g. durummel
300 g. hvedemel.

Rør gæren ud i vandet og tilsæt salt, honning og mel (kan anbefale at eksperimentere lidt med melet-prøv forsigtigt med lidt rugmel for en lidt grovere variant).
Hæver i køleskab i 8-12 timer. Sættes på bagepladen med 2 skeer og bages gyldne ved 225 grader i ca. 20 minutter.

ÆÆlsker at man ikke skal have fingrene i dejen, og at det kan holde sig i køleskabet...

God fornøjelse!

3 kommentarer:

  1. Rigtig god ide. Pynter :)
    Læser medicin forresten, kunne se du spurgte :)

    SvarSlet
  2. undskyld. kan nu se at det var en anden der spurgte. Sikke noget forvirring. Mange gange undskyld :)

    SvarSlet

Skriv endelig en kommentar så jeg kan se, at du har været her...