7. dec. 2010

Honningkager



NU sover lillemanden, så her kommer som lovet opskriften på honningkagerne. Der er til ca. 250 stk, så sæt god tid af...

700 g sukker
80 g margarine
500 g honning
Røres sammen.
Følgende røres i derefter:
3 æg
1 tsk muskat
1 tsk nelliker
1 spsk kardemomme
1 spsk kanel
1 barneske ingefær
50 g kakao
1000 - 1200 g mel
30 g hjortetaksalt røres ud i 1/4 liter kold kaffe
Dejen æltes godt og længe og skal stå natten over.

Dejen udrulles i ca. 1/2 cm tykkelse og stikkes ud med form
Bages ved 175 grader i 13 min.

Glasur:
Pasteuriserede æggehvider og flormelis, evt. frugtfarve.
(Kagerne bliver først bløde når der kommes glasur på.)

God fornøjelse...

4 kommentarer:

  1. Mmm de kager ser gode ud.
    Din blog virker rigtig fin, så glæder mig til at følge med fremover.

    Kh Anne / Krittewitt

    SvarSlet
  2. Tusind tak Anne :-) Og velkommen til...

    SvarSlet
  3. Hej Fie,

    Tak for din søde hilsen inde hos mig i går. Jeg blev selvfølgelig nysgerrig og måtte fluks en smut forbi herinde. Tusind tak for kikket og for at få mine tænder til at løbe i vand over dine lækre honningkager!

    Jeg tilføjer mig straks som læser og så blogges vi ved ;)

    Hilsen Helle

    SvarSlet
  4. Hej Helle!-og velkommen... Vi blogges helt sikkert ved, og når julen er forbi skal jeg helt sikkert have købt noget fedt retrostof af dig (jeg er tilmeldt mailinglisten:-))...

    Fie

    SvarSlet

Skriv endelig en kommentar så jeg kan se, at du har været her...