25. jan. 2011

DIY /// smykkeramme

For nylig fik jeg overtalt (tvang!?) min søster til at få lavet huller i ørerne, så nu er det blevet hendes tur til at modtage en smykkeramme til de fine øreringe, hun indtil videre har fået indkøbt.
Jeg selv har naturligvis også selv en stående :-)


Dette er min første DIY, så kom endelig med forslag til forbedring:-)

Dette skal du bruge:
1 ramme (uden glas-fås ofte billigt på loppemarkeder...)
1 stykke tapet/papir/stof
Bånd
Tape
Saks


Tag selve rammen af rammen, og rengør den grundigt.


Skær eller klip et stykke (i dette tilfælde) tapet, der passer til bagpladen til rammen. Sørg for, at der er nok med tapet til, at det kan bukkes om.


Fastgør tapetet på bagsiden af pladen med tape (her kan også bruges lim).
Du har nu 1 rengjort ramme og en plade beklædt med tapet.


Klip nu det ønskede antal bånd i en sådan længde, at der er tilstrækkelig til at kunne fastgøres med tape på bagsiden.



Det ser nu således ud.


Sæt nu pladen ind i rammen, og voila - en fin smykkeramme klar til alle juvelerne og diamanterne (-;


Jeg har efterhånden givet en del af disse smykkerammer væk i gave, og synes at det skønne ved dem er, at de afhængig af hvad bagpladen beklædes med får vidt forskellige udtryk.

God fornøjelse...


3 kommentarer:

  1. Fin blog du har - har med det samme meldt mig som fast læser. Og fin DIY...har set ideen tidligere et sted men blev da lige mindet om et projekt jeg skal ha lavet:)

    SvarSlet
  2. Velkommen til:-) DU er nu min nummer 20 faste læser-Jubii!!!

    SvarSlet
  3. FED DIY tusind tak, det skal helt sikkert afprøves. ;0)

    SvarSlet

Skriv endelig en kommentar så jeg kan se, at du har været her...