17. jan. 2011

Gamle glansbilleder i nye rammer...

Jeg er så heldig at have arvet mine mostres gamle glansbilleder... Jeg er vild med de gamle motiver og bruger dem bl.a. til at pynte på gaveindpakninger og når der skal afsendes kort... Under sorteringen af glansbilleder opdagede jeg, at der var rigtig mange med dyr på, og sådan opstod idéen til disse rammer...


Dette billede er tematiseret omkring bondegårdsdyr...


Og disse dyr kan man møde i ZOO (der snoede jeg mig lige udenom at beskrive deres geografiske oprindelse...).

Rammerne er fra IKEA og papiret brugt som baggrund er gavepapir.

Billederne har hjemme hos os betydet lange og mange snakke om alle dyrene, og det er jo supergodt for børns tilegnelse af sprog (mor/pædagog-snak, sorry...) ! Herudover synes jeg det er et dejligt og farverigt indslag på de hvide vægge.

Mine mostre var samlere med stort S, så jeg har simpelthen så mange glansbilleder at mine veninders børn selvfølgelig også har glansbilleder hængende på deres værelser:-)

4 kommentarer:

  1. Hei!
    Nå ble jeg vel glad for at du fant meg, så jeg kunne finne deg og denne flotte bloggen din!

    Nå har jeg lest mange av dine innlegg, og jeg gleder meg til å følge deg videre :o)

    SvarSlet
  2. Hej-og velkommen til... Vi blogges ved, enten her eller på din skønne blog:-)

    SvarSlet
  3. Sikke en sød ide. Jeg er desværre selv samler og har gemt mine egne og søsters glansbillder til børn der hellere samler på diddl, topmodel og fodboldkort. Men nu ved jeg hvad de skal bruges til tak. Jeg skal hjem og lave glansbilledecollager.
    Kh
    Monika

    SvarSlet
  4. Dejligt at kunne inspirere:-) Og får du nye spændende idéer hvor glansbilleder indgår vil jeg mægtig gerne høre nærmere...

    SvarSlet

Skriv endelig en kommentar så jeg kan se, at du har været her...