21. mar. 2011

DIY /// Påskeæg i stof.


Jeg har så mange idéer til hvad mine indsamlede stoffer (retro + nye) skal bruges til, men har svært ved at finde tid og overskud til at gå igang med noget! Idag fandt jeg noget af det frem, og satte mig ved symaskinen. Resultatet blev disse påskeæg i pang- og pastelfarver... Jeg synes egentlig, at de er vældig søde og meget simple at lave, og tænkte derfor at jeg ville dele den enkle proces med Jer, så her kommer en DIY på påskeæg i stof...


Klip en skabelon i pap/karton i den ønskede størrelse.


Klip 2 stykker stof efter skabelonen.


Klip "kanten" af skabelonen hele vejen rundt. Formålet med dette er, at man efterfølgende undgår at sy i pappet.


Læg pappet mellem de 2 stykker stof.  (Har man andet, der kan stive stoffet, kan det anvendes i stedet for pap.)


Sy de 2 stykker stof + pap sammen med zigzag sting. Jeg valgte en neontråd til dette stof som kontrast.


Træk en tråd igennem, så de kan bruges til ophæng:-)


Æggene kan pyntes med zigzag sting (se billedet), korssting eller måske en fin hæklet kant omkring...

Min plan med påskeæggene er, at de skal vedlægges gækkebreve og foræres væk som værtindegaver...

Ønsker Jer alle en dejlig aften!

7 kommentarer:

  1. De er rigtig fine i dejlige forårsfarver!

    SvarSlet
  2. hvor er de søde. Super god ide. Og tak for DIY.
    Kh Vibeke

    SvarSlet
  3. Tak for det. De er blevet fine. Jeg har gået og spekuleret over hvad jeg skulle stive mine af med og så er svaret så simpelt som almindelig papir.
    Kh
    Monika

    SvarSlet
  4. Det var en kreativ idè, takk for tips!

    Ønsker deg en fin dag med hilsen fra MImmi-Leone

    SvarSlet
  5. Tak for Jeres kommentarer:-) Herhjemme formerer æggene sig, og er efterhånden blevet til mange...

    SvarSlet
  6. sikke en fin ide, kunne være jeg også skulle kaste mig ud i det... så bliver stofresterne jo også brugt!

    IDA
    Kig forbi min Give Away, hvis du har lyst:)
    http://owlicioussisters.com/2011/03/13/give-away/

    SvarSlet
  7. Sikke en god idé, enkelt men meget effektfuldt!
    Jeg er lige faldet over din fine blog, og skal straks melde mig til, så jeg kan følge med fremover.

    SvarSlet

Skriv endelig en kommentar så jeg kan se, at du har været her...