2. mar. 2011

Dukkehus i nye (grimme?) klæder..


Jeg købte dette dukkehus MEGET billigt på loppemarked i sommers, og planen var at det skulle sættes fint i stand, så Idas forskellige figurer havde et sted at bo. Det gik dog ikke helt som forventet... Jeg var lidt langsom med at få det sat i stand, men da jeg gik fra på barsel, tænkte jeg at NU måtte være! Jeg brugte en formiddag på at sætte tapet på, og var SÅ spændt på at vise Ida det. MEN hendes reaktion var noget anderledes end forventet; hun skreg højlydt og gik hen og begyndte at rive tapetet af!!! 
En veninde (pædagog selvfølgelig;-))synes min restaurering var utilgivelig og hun synes det var blevet alt for rodet at se på, så jeg har virkelig gjort mange overvejelser over min reaktion på hendes raseri og min indtagelse af hendes dukkehus. For var det egentlig ikke bare mit behov for at smække tapet på?-jo tydeligvis og åbenbart ikke hendes... Hun ville helst have det som det "plejede" at være (bør jeg jo vide som pædagog!), og reagerede derfor på restaureringen...
Siden den dag har hun nægtet at lege med dukkehuset-lige indtil igår hvor hun endelig kom på andre tanker og lod alle sine figurer flytte ind. Hun legede rigtig længe, og jeg var simpelthen så lettet...
Jeg må hellere spørge inden jeg sætter hendes legetøj i stand en anden gang!!!  



6 kommentarer:

  1. Det er da super sødt. Synes det er vildt cool med løven på gulvet.

    SvarSlet
  2. Åh din stakkel.. Kender godt lige den fornemmelse af at man har gjort noget godt. Da min ældste blev 4 år havde hun besluttet sig for at flytte på eget værelse, derfor havde jeg købt en krokodille i Ikea, som kunne ligge under hendes seng og agere "vagtkrokodille", så der ikke var plads til nogen monstre - hun SKREG, da hun åbnede pakken og begyndte at græde... TADA! :-D
    Kh Maria

    SvarSlet
  3. Vibeke: Tapetet med løven og de andre dyr er mit absolut yndlings børnetapet!
    Maria: Dejligt at høre jeg ikke er den eneste der kan kludre i det:-)

    SvarSlet
  4. :-) Nej bestemt ikke... ;-)Jeg synes nu det var et fint dukkehus, du havde lavet...

    SvarSlet
  5. Det er da et super fint dukkehus - men kender godt problematikken! Har selv lidt dårlig samvittighed nogle gange, når det er morens behov der kommer før børnenes. Meeeen det endte jo godt, så både bor og barn blev glad ser det ud til ;o))

    Hvad har du sat tapetet fast med? Tør næsten ikke sige det, men har et lignende projekt der venter. Tjekker lige med ældste datteren inden jeg går igang ha ha hah ...

    SvarSlet
  6. Tapetet er sat fast med helt almindeligt tapetklister. Men træ er et nemt materiale at arbejde med, så jeg tror sagtens man kan bruge almindelig trælim til at fastgøre tapetet med:-) Overvejede at give det lak bagefter, for at det kunne holde til lidt mere, men det blev ved tanken...

    SvarSlet

Skriv endelig en kommentar så jeg kan se, at du har været her...