3. maj 2011

Jette Viby bondegårdstæppe


Jeg fandt materialer til dette bondegårdstæppe fra 1979 i genbrugsen, og blev straks fanget af retro looket. Jeg har aldrig hørt om Jette Viby Design før, men efter at have googlet lidt har jeg fundet frem til, at hun var meget kendt for sit design af pædagogisk legetøj i tekstil og stoftryk fra 70´erne og 80´erne.
Jeg glæder mig til at få det syet færdigt, så vi kan få det taget i brug! Konceptet er at man syer baggrunden (som her er en bondegård), og bagefter klippes dyrene ud, syes og så sættes der velcro bagpå. Så kan man lege med at sætte dyrene på bondegården-genialt!-Jeg glæder mig ihvertfald til at lege med det:-)

Har nogen af Jer mon selv haft noget Jette Viby design?

Hav en god tirsdag!


6 kommentarer:

  1. Min mor lavede vægtæpper der lignede da jeg var barn. Med dyr osv til, som man kan rykke rundt på.Men om det var lavet ud fra en af Jette Vibys mønstre ved jeg ikke. Jeg har faktisk gået og tænkt på om jeg skulle lave et lignende til min datter.

    SvarSlet
  2. Line: God idé, det synes jeg da, at du skal! Jeg har netop meldt mig som fast læser hos dig, så jeg kan følge med i dit (måske) næste projekt :)

    SvarSlet
  3. Har aldri hørt om Jette Vibys før, men så flott.
    Må være midt i blinken for yngre barn.

    Ønsker deg en flott dag med hilsen fra Mimmi-Leone

    SvarSlet
  4. Jamen det er jo helt fantastisk, jeg glæder mig til at se det færdige resultat.
    Det kunne ikke havne et bedre sted end hos en krea-pædagog.... ;)

    SvarSlet
  5. Eii... Jeg har sådan et halvfærdigt et liggende et sted. Det skulle have været til min ældste nevø. Han bliver 18 lige om lidt. Måske kan han få det, når han får kørekort. Hmmm...
    Jette / Villa Ko

    SvarSlet
  6. Villa Ko: Bedre sent end aldrig:-)

    SvarSlet

Skriv endelig en kommentar så jeg kan se, at du har været her...