19. jun. 2011

DIY /// Flagranke til haven


Nu nærmer Idas fødselsdag sig, og jeg synes at haven skulle pyntes lidt op med flagranker. De giver en dejlig stemning, som jeg elsker! Jeg har overvejet at sy nogle i retrostof, men kender mig selv godt nok til at vide, at jeg næppe kommer til at pille dem ned efter brug (og så nænner jeg ikke at bruge af retrostofferne). Så jeg besluttede mig for at lave en genbrugs-udgave af sidste års meget brugte haveduge, som alligevel bare lå i skuret og skulle smides ud...

Alt hvad der skal bruges er:
Rester af voksdug
Skabelon og kuglepen
Saks
Snor (jeg brugte murersnor)
Hæftemaskine

Først lagde jeg dugen dobbelt og tegnede skabelonen op.


Så klippede jeg dem ud... 


Herefter blev murersnoren spændt op, og vimplerne blev hæftet fast både foroven og forneden...


Og så er der 1 styks flagranke som med garanti holder til al slags vejr- som I kan se her, er den testet for gråvejr...



God fornøjelse med DIY´en og det danske sommervejr ;-)

4 kommentarer:

  1. Hvor fint! Det glæder vi os til at se på tirsdag... Skal nok krydse fingre for at vejret holder!!!

    SvarSlet
  2. Ååhh hvor er den fin, jeg kan lige forestille mig hvor hyggelig dens blafren i vinden er! Måske jeg selv burde peppe vores terasse op:-)

    SvarSlet
  3. Så fin, og total fødselsdagshilsen stemning!

    SvarSlet
  4. Tak for Jeres søde kommentarer:-)De gæster der kom til før-fødselsdagsfest idag, synes også at det gav lidt ekstra til haven-og festen...

    SvarSlet

Skriv endelig en kommentar så jeg kan se, at du har været her...