14. jun. 2011

Jeg har været på rov...

I pinsen var vi oppe og besøge min dejlige familie på Thyholm, og jeg havde på forhånd besluttet mig for, at jeg skulle på rov...
På rov efter netop dette vattæppe, som min onkel bruger til at lægge over kartoflerne ude i laden (!)...




Jeg fik det skiftet ud med et andet vattæppe fra mine gemmer-helt uden at han opdagede det?! Det skal lige repareres et par steder, så er det tip-top klar til sommerens mange udflugter:-)

Jeg var også på rov efter hyldeblomster til den lækre sommerdrik, så jeg trodsede regnvejret, forlod fødselsdagsselskabet og fik plukket til at kunne lave ca. 1 l saft.


Nu står skålen i køleskabet og trækker i 4 dage, og så skal der smages på herlighederne:-) Opskriften fandt jeg hos Boligliv.

Hav en dejlig tirsdag!

6 kommentarer:

  1. ihh hvor smart!! je ghar også tænkt på om jeg skulle sende mails rundt til hele familien at jeg er på udkig efter vattæpper og gammelt sengetøj. Ved dog ikke helt hvad de vil tænke ;)

    uhm hyldeblomstdrik! det skal jeg også snart have lavet, det så dejligt :)

    SvarSlet
  2. Det fortjener helt klart bedre skæbne end som kartoffel-lagen. Godt du reddede det.

    SvarSlet
  3. Jeg kan godt forstå du satte en redningsaktion i gang. Det er nærmest helligbrøde....

    SvarSlet
  4. hvis du skulle finde på at ville af med det super fine vattæppe så er jeg mere en villig til at købe det

    SvarSlet
  5. Stinne: jeg er simpelthen så glad for tæppet, så det bliver ikke solgt foreløbig:-)

    SvarSlet
  6. Hej Fie :)
    Du skrev for LÆNGE siden inde hos mig og spurgte hvorfor jeg puttede atamon i selve saften og ikke kun skyllede flaskerne. Jeg kan nu sige, efter at have talt med min kyndige svigermor, at det er helt unødvendigt, når det ikke er en portion der skal kunne holde sig rigtigt længe. Så helt ærligt, puttede jeg det i fordi jeg ikke vidste bedre og bare slavisk fulgte opskriften! ;) Håber din saft er blevet super lækker :)

    SvarSlet

Skriv endelig en kommentar så jeg kan se, at du har været her...