24. jul. 2011

DIY /// Masking tape stickers...

Jeg har (igen) været igang med fødselsdagsinvitationer, for nu nærmer Oskars fødselsdag sig...
Jeg har netop erhvervet mig et par nye ruller masking tape, så de er nu blevet taget i brug, og indtil videre ser nogle af kortene derfor således ud...


Jeg synes, at det giver en superfed effekt med de forskellige typer tape, og det er enkelt at udføre, så her kommer en hurtig DIY (-beklager billedkvaliteten, men klokken var 5.30, så solen stod ikke ligefrem på sit højeste!)... 

Først tegnes skabelonen op på et stykke papir... 


Herefter lægges tapen henover...



Når skabelonen er helt dækket ser det således ud...


Jeg lavede også en model med et lille slips, den så sådan ud...


Herefter klippes skabelonen ud-og voila...


Da elefanten skulle sættes på et mørkt stykke karton, valgte jeg at lime papirstykket med masking tape fast på kartonet. Men man kan også trække tapen af papiret og sætte det fast hvor man nu end ønsker det. (Havde jeg gjort dette, var resultatet blevet et helt andet, da den mørke farve ville kunne ses gennem tapen... )Hvis man planlægger at bruge tapen uden papiret under, vil jeg som her anbefale at bruge bagepapir.


Jeg håber at denne korte DIY var til at forstå?! -ellers så skriv gerne konstruktiv kritik i kommentarfeltet :-)

Nu mangler jeg bare et få færdiggjort kortene med lidt pynt og skrift, og så er de klar til afsendelse...

Rigtig god søndag til Jer alle...

14 kommentarer:

  1. Hvor er det bare en FED ide. Jeg har masser af tape i skabet jeg ikke lige ved hvad jeg skal bruge til, fordi det jeg ville have lavet alligevel ikke skal bruges i min stue...Måske jeg skal bruge det på den her måde i stedet for. Det ser så fedt ud!

    SvarSlet
  2. Hej Dorthe! Ja du må i sving med tapen fra gemmerne, for det er jo lige ud af landevejen med disse stickers:-)

    SvarSlet
  3. Super god ide!!! Jeg har flere gange kigget på ruller med fin tape i den lokale farvehandel, men ikke haft den fjerneste ide om hvad jeg skulle bruge det til :-) Tak!

    SvarSlet
  4. Sikke en god idé...havde forsøgt at udtænke en måde hvorpå man kunne bruge det til den slags figurer på en nem måde, så du kom mig lige i forkøbet. Tak for det!:)

    SvarSlet
  5. Fantastisk ide - sådanne figurer kan jo bruges til meget andet også;-)

    SvarSlet
  6. Hvor er det fint! Og super god ide!!! :)

    SvarSlet
  7. 1.000 tak for Jeres kommentarer på DIY´en! - dejligt at den kunne inspirere:-)

    SvarSlet
  8. Hvor er det en super ide, jeg må altså snart i gang med det tape!!
    De er så fine de invitationer.

    Kram G

    SvarSlet
  9. det er virkelig smart! jeg har netop set samme ide et andet sted, og jeg har været nødt til at købe mere masking tape nu ;)

    SvarSlet
  10. Jeg tyvstjæler din ide og bruger det til Lauras invitationer! :)

    SvarSlet
  11. Virkeligt smukke løsninger. En super idé, som jeg må afprøve. Har indtil videre kun brugt masking tape til ophæng :-)

    SvarSlet
  12. Såå fint!
    Jeg har nogle ruller, som jeg overvejer at pynte et gammelt sybord med.
    Bordet er i mørkt træ.
    Umiddelbart havde jeg tænkt mig at lægge tapen dobbelt.
    Tror du, at det bliver bedre, når nu baggrunden er mørk?
    (Har nemlig ikke tænkt mig at male bordet forinden...)

    SvarSlet
  13. Det gode ved masking tape er at man kan pille det af igen, så prøv at sætte et enkelt lag på først og læg derefter et ovenpå, hvis ikke det får den ønskede effekt. Pøj, pøj med projektet:-)

    SvarSlet

Skriv endelig en kommentar så jeg kan se, at du har været her...