16. jul. 2011

Ferietid er rouladetid...

Her holdes der stadig ferie:-)  Idag får vi besøg af nogle gode venner, så jeg har netop bagt en roulade til eftermiddagskaffen...


Nu er rouladen anrettet på et arvet glasfad fra min farmor, og så skal der selvfølgelig serveres flødeskum til!

Opskriften er enkel:

125g sukker piskes med 3 æg. Herefter røres (forsigtigt)  2 tsk vaniliesukker, 1½ tsk bagepulver og 90 g kartoffelmel i. Dejen fordeles på en bageplade og bages i ca. 10 minutter ved 200 grader.
Bagefter er det bare at vende den bagte roulade ud på et andet stykke bagepapir med sukker, fordele det lækre syltetøj ovenpå og rulle...

MUMS! Dette var  mit første forsøg-men bestemt ikke det sidste!!!

Lørdagshilsner fra mig til dig...

5 kommentarer:

  1. Det er det nemlig lige præcis. Jeg lavede også en lækker fætter forleden. Mums, de er så lækre hjemmelavet.
    Kh V

    SvarSlet
  2. hej og hvor er det længe siden jeg har været forbi, det beklager jeg :(
    skriver lige her på dine indlæg :)

    fine genbrugs fund du har gjort dig. Og dine blå ting er bare SÅ fine!
    hvor er det fint det du har lavet med masking tape.
    fine ideer til fødselsdagen. og tillykke til din datter :)

    SvarSlet
  3. Den var bare SÅ lækker. Den kommer vi gerne forbi til en anden gang.
    Tak for en hyggelig tur til Ebeltoft. Vi ses.
    Kram herfra.
    Gitte :)

    SvarSlet
  4. Mums den ser god ud:-)
    Jeg har givet dig en award på min blog.

    SvarSlet
  5. Linsens: Tak for awarden, har netop posted et indlæg og givet den videre:-)

    SvarSlet

Skriv endelig en kommentar så jeg kan se, at du har været her...