4. sep. 2011

Cupcake AMATØR...



Et par billeder fra en dejlig søndag, hvor Oskars 1 års fødselsdag (på tirsdag) er blevet fejret med familien... Jeg havde besluttet mig for at prøve at bage cupcakes, for hvor ser det lækkert ud, når andre bloggere viser deres cupcake-lækkerier frem!! Men... efter idag føler jeg mig virkelig som en AMATØR :-( 
Jeg brugte opskriften fra AMO´s fødselsdagsbagebog til dejen, og den helt almindelige med vaniljesmag, synes jeg blev rigtig lækker. Den med chokolade synes jeg blev lidt "fesen", dvs. den smagte ikke nok af chokolade. Planen var så, at de skulle pyntes med en lækker chokoladecreme (også fra AMO´s bog), men den blev aldrig til skum?! -så den røg i skralderen... Herefter belsuttede jeg mig så for, at de skulle pyntes med almindeligt glasur, men også her gik det galt, og jeg måtte ind til naboen og spørge efter mere flormelis... 
Jeg (og¨Ida))endte således op med at pynte de mange cupcakes med hvid og grøn glasur, chokoladeknapper, sølvkrymmel og nogle mariehøns... Ida og Oskar synes at kagerne var et hit, men jeg er frustreret over mine manglende evner!!! Jeg har dog ikke opgivet at bage cupcakes, men vil meget gerne høre fra nogle, der har den perfekte opskrift på noget chokoladetopping- og en god "chokoladedej"?! Få så udgivet den cupcake bog Julia, så jeg kan få nogle gode opskrifter, fif og tips:-)


13 kommentarer:

  1. Åh ja, det er ikke nemt, det med de cupcakes... Jeg glæder mig også til Julias bog. Men dine er da blevet rigtig søde, trods alle problemerne:-)

    KH
    Anna

    SvarSlet
  2. Tak for din opmuntrende kommentar Anna:-)
    Jeg har netop meldt mig til blogtræffet-og jeg glæder mig allerede!

    SvarSlet
  3. Jeg fandt en god chokoladefrosting opskrift i min nye cupcakebog.

    Chokoladefrosting til 12 cupcakes (jeg vil sige 20 stk)

    100 g mørk chokolade
    200 g blødt smør
    200 g flormelis

    Smelt chokoladen til frostingen i vandbad (eller chokoladesmelter) og lad det derefter køle af. Rør smørret i cremet, rør chokoladen i og pisk det luftigt sammen med flormelissen lidt ad gangen. Fyld frostingen i en sprøjtepose med stor tylle og pynt kagerne med frostingen i sprialform.

    Mmm, nam :)

    SvarSlet
  4. Tak Line! Den opskrift må jeg prøve af næste gang. Det er nok godt nok, at prøve en opskrift som andre har gode erfaringer med, for ellers har jeg en tendens til at give opskriften skylden:-)

    SvarSlet
  5. Du må endelig sige til, så kan jeg da godt give lidt fif. DU kan se hvad jeg har lavet under "kager" er jo lidt af en "kage kone" :) hihi... men jeg sys nu de er blevet fine.
    Jeg har masser af opskrifter, så sig til, så smider jeg gerne nogen din vej :)
    Er blomsterne mon plukket nede på græsset ned mod grenåbanen ? :) Har lige plukket nogen inden weekenden, nøjagtig samme buket :) hihi
    Tillykke med Oskar i morgen :)

    SvarSlet
  6. Hej Susan!
    Jeg må lige ind og lure lidt på din blog, og så kan det godt være at jeg benytter mig af tilbudet om lidt fif og opskrifter:-)
    Buketten plukkede Ida med sin moster på vej hjem fra byggelegepladsen, så jeg ved faktisk ikke hvor de er fra!? Men fin og farverig er den, og hun var så stolt over, at den kom på fødselsdagsbordet...

    SvarSlet
  7. Den kommer, den kommer ;) Det bliver nok nærmere op til jul, tror jeg. Men det er jo forlaget der styrer den slags...

    Tillykke med Oskar :)

    SvarSlet
  8. Tak Julia! Jeg vil straks skrive bogen på min ønskeseddel til jul:-)

    SvarSlet
  9. Ja, sådan kan det gå, nå det går bedst. Jeg kunne såmænd også være mig der skrev dette indlæg med flormelis eksperimenterne... Det er fanme så svært at lave glasur synes jeg...

    Men dine er da super flotte. Så du havde skam ikke behøvet at skrive AMATØR.... næ næ....

    SvarSlet
  10. Henny: Dejligt at jeg ikke er den eneste der bøvler med glasuren- for helt ærligt -2 ingredienser, hvor svært kan det være (-;

    SvarSlet
  11. http://sondagsavisen.dk/2011/32/et-orgie-af-cupcakes.aspx

    Her fandt jeg en nem frosting (jeg lavede en med kakao)...cupcakeopskriften er også afprøvet med blåbær, den kombination var god ;o)

    SvarSlet
  12. tillykke med din søn :)
    og de ser da lækre ud alligevel :) jeg er heller ikke god til det der frosting og pyntning, det kræver nok at man laver det mere end 2 gange om året ;)

    SvarSlet

Skriv endelig en kommentar så jeg kan se, at du har været her...