10. nov. 2011

Første (spare-) skridt...

Børnene stod idag op kl. 5.20, så da vi var færdige med morgenmaden gik vi igang med at lave julekort til familie og venner.
I år holder vi spare-jul, da pengekassen ikke er så fyldt , som vi kunne ønske - så udfordringen i år bliver at være kreativ med det vi har i forvejen:-) Heldigvis har jeg en del papirrester, og de blev her til morgen klippet i strimler og klistret på karton, og blev til disse fine juletræer...



Det viste sig at være en helt perfekt aktivitet for Ida, som hjalp med at klippe strimler og komme lim på :-) Nu mangler der bare et glædelig jul på forsiden, og så må de lægges lidt til side, til vi runder december hvor de skal skrives og afleveres ( for Post Danmark er AAALT for dyr).

Jeg synes det er både dejligt at give og modtage julekort, og i år skal vi sende ca. 20 julekort afsted. Jeg er ikke vild med med masseproduktion, så de 4 kort der er blevet lavet her til morgen, bliver de eneste med denne fremgangsmåde, og så må vi se hvordan de sidste 16 kommer til at se ud:-)

Hav en dejlig torsdag... 

8 kommentarer:

  1. Hvor er de fine - jeg tror da Vigga og jeg skal i gang med noget lignende. Det er jo LIGE OM LIDT det der jul :)

    Kh!

    SvarSlet
  2. Ja de er godt nok, både billige og søde. Den ide hopper vi også med på...
    Vi har heller ikke enden fuld af guld, denne jul og må også være lidt kreative :o)

    SvarSlet
  3. Spare tider eller ej, så er der noget ganske særligt ved at få et home made julekort, og hvor er de bare blevet rigtig fine.

    SvarSlet
  4. Betine: Ja, det er jul lige om lidt, og da jeg satser på at AFLEVERE alle kortene, er det ikke en dum idé snart at have dem klar;-)

    FamilienG: Selv om jeg kunne ønske mig en masse nye kreating, er det nu også dejligt at få brugt det man har i gemmerne... Og det er jo så at være kreativ på en anden måde, når man ikke bare kan anskaffe sig alt:-)

    MollyMy: Tak, tak! Min familie og venner bliver altid glade for hjemmelavede kort, -for dem er der efterhånden ikke mange der har tid til at lave mere-det er blevet nemmere på mail...

    SvarSlet
  5. De er super fine! Jeg har selv en idé med noget lignende. Men jeg skal lige have fingrene i noget masking tape først.

    SvarSlet
  6. Finurligheden: Masking tape er også perfekt!!! Jeg har dog brugt det til de sidste mange fødselsdagsinvitationer o.l., så nu trængte jeg til at prøve noget andet:-)

    SvarSlet
  7. Hvor er de fine!
    Glæder mig til at se hvad du ellers finder på af spare-ting, vi skal heller ikke frådse os gennem julen herhjemme. Derudover er det også så dejligt at få ryddet ud i gemmerne og brugt nogen af de (mange) krea-ting man har liggende :-)

    SvarSlet
  8. Retro Rejen: Tak for din søde kommentar! Måske du også laver et par indlæg om kreative spare-jule-idéer?! (-;

    SvarSlet

Skriv endelig en kommentar så jeg kan se, at du har været her...