10. dec. 2011

Store JuleBageDag...

Dagen idag har været planlagt længe; Ida (og min søster) VILLE lave havregrynskugler, min mor VILLE bage vanillekranse og manden min VILLE bage jødekager. Jeg selv havde kun 1 ønske: Julehygge!
Da vi så var færdige med de opskrifter vi hver især havde ønsket, manglede vi altså lige at bage disse...



# Svenske kakaosnitter

-efter denne opskrift...

5dl mel
1 tsk bagepulver
2 dl rørsukker (som jeg desværre måtte erstatte med alm. sukker)
2 tsk vanille
2 spsk kakao
200 g koldt smør
1 æg

Pensling:
Æg
Rørsukker
Finthakket mandel (som vi desværre ikke havde  skabet...)

Først blandes de tørre ingredienser og bagefter tilsættes æg og smør. Dejen æltes og formes til tre pølser (?!), som trykkes flade, pensles og drysses med rørsukker og mandel.
Bages ved 175 grader i ca. 12-14 min og skæres i snitter umiddelbart efter bagning.

MUMS- de bliver dejligt sprøde udenpå og dejlig bløde indeni...
HELT sikker dagens bedste opskrift!

-men der var resten af familien vist ikke enige, de er mere til denne...


Denne JuleBageDag må helt sikkert gentages næste år:-)

Hav en dejlig lørdag aften -  nu skal der smovses i julebagværk...


1 kommentar:

  1. Svenske kakaosnitter dem laver jeg også engang i mellem. Og de blivr altid spist temmelig hurtigt.

    SvarSlet

Skriv endelig en kommentar så jeg kan se, at du har været her...