8. apr. 2012

Barnedåb...




Idag skal vi til barnedåb hos min rigtig gode veninde og hendes dejlige familie. Skønne August skal fejres, og vi har glædet os lææænge til denne dag :) Ida lavede kort efter, at han blev født det fineste HAMA skilt med hans navn på, og NU skal han endelig have det...
Når jeg har spurgt, hvad min veninde mon ønskede sig til lillemanden, har hun altid svaret at hun ønskede sig noget hjemmelavet og noget til hans værelse. Da hun er vild med retro til børneværelserne, måtte jeg selvfølgelig sy en flagranke. Da jeg lå inde med fine børnestoffer med Bamse  & Kylling og Kaj & Andrea, besluttede jeg mig for også at sy nogle "risposer" som altid er et hit til små børn. Indholdet i poserne er HAMA perler, da de så kan vaskes i maskinen, hvis (når) de bliver beskidte. Inspireret af flere i Blogland, er de nu pakket i silkepapir og lagt i en kuffert. Jeg har vedhæftet et lille kort på kufferten, med idéer til, hvilke lege risposerne kan bruges til.
Da jeg alligevel synes at August skulle have en "ny" gave, nåede jeg liiige akkurat at gafle den fineste ABC plakat hos Minimega inden shoppen lukkede ned, så den ryger med i gaveposen :)
Indpakningen er hyldepapir fra Genbrugsen- det er da retro!

God søndag til alle Jer der kiggede forbi...

15 kommentarer:

  1. Lækker gave! Og super ide med hamaperler i risposerne! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det fungerer ihvertfald bedre for os med perler i poserne:-)

      Slet
  2. Sikke en skøn dåbsgave ! Ikke tænkt over det med perlerne, men jo langt mere "hyiejnisk" end risene som ikke tåler kogning anden gang :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den går ikke med ris:)

      Slet
  3. Super idé med HAMA-perlerne. Tror også, at jeg må i gang med at sy risposer. Hvilke mål har du brugt?

    Og generelt bare en LÆKKER gave!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har bare tegnet et rektangel op som skabelon, så de fik samme størrelse. Ved ikke hvad målene endte med at blive?!

      Slet
  4. Det må da være skønt med en krea veninde som dig.. Er sikker på de gaver må være faldet i god jord... Men det bedste af det hele er at der er tanker og kærlighed bag ;0)
    Kh
    Mille
    Ps: tillykke med de 200 læsere

    SvarSlet
  5. Jeg har lige købt plastik granulat og skal også igang med "ærteposerne" (kært barn har mange navne)!
    Nu sidder jeg jo og bliver helt nysgerrig på de lege du foreslår...et indlæg om dem ville være fedt;-)

    Super flotte gaver lille August får, hvor er han en heldig lille fyr:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. De er altså også bare geniale til børn- og supernemme at sy:-) Jeg skal forsøge at få lavet et indlæg om leg med ærteposerne, og bliver det for pædagokket til bloggen, så får du en mail i stedet:-)

      Slet
  6. Rigtig fin gave :-) Dejligt med noget hjemmelavet, hvor der ligger tanker bag. Jeg synes den er så fin den lille kuffert med risposer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hun blev simpelthen også så glad (selv om hun jo på forhånd vidste, at det var homemade)... Og hendes glæde er det hele værd!

      Slet
  7. Lækker lækker LÆKKER gave! Især at give til nogen, som man ved sætter pris på så lækre sager. Nam nam!

    SvarSlet
  8. Skøn gave - det skal da nok have bragt begejstring, om ikke andet så på sigt. Er selv i gang med en stak risposer, men det tager mig nu noget tid, fordi det er sådan et sideløbende projekt til når de store syprojekter ikke "gides" .-)

    SvarSlet

Skriv endelig en kommentar så jeg kan se, at du har været her...