29. apr. 2012

Min hæklehistorie...

Da jeg for nogle måneder siden blev en del af en Kreaklub med 8 skønne piger, besluttede jeg mig for at lære at hækle, for jeg måtte benytte mig af, at jeg nu 1 gang om måneden skulle være i selskab med superhæklerinderne Marie, Marianne, Marianne (uden blog),Anna og Christina. Nogle vil måske kunne huske, at jeg sidste år hæklede et æg?- det blev dog det første og sidste æg i den omgang. Jeg glemte herefter alt om de forskellige masker, og brugte energien på andre kreative fjollerier. Nu er jeg igang med 2.omgang i projekt hækling, og denne gang er jeg ret overbevist om, at lysten hænger ved.


Hvor andre starter deres hækleeventyr  med at hækle efter en opskrift på noget, de synes er fint, så startede jeg med en simpel firkantet lap! De andre i kreaklubben fniste lidt af mig, fordi jeg intet mål havde:-) Jeg trevlede den herefter op- hæklede en trekantet vimpel, trevlede den op og besluttede mig herefter for, at NU kunne jeg hækle, så nu måtte der en opskrift til. Jeg vidste dog ikke liiige hvad jeg havde lyst til, og samtidig ville jeg ikke bruge penge på garn, fordi hrrmm- jeg jo før har opgivet hækleprojektet...
En aften smed jeg pludselig computeren fra mig på sofabordet, fløj ud til køkkenet og greb en dåse tomatpure. Manden skraldgrinede, men jeg vidste, at gik jeg ikke igang med et hækleprojekt, ville jeg igen droppe projektet. Så ved hjælp af lyserødt bambusgarn fra Netto (købt for 100 år siden...) fik jeg den aften hæklet en holder til små lys...



Siden er det bl.a. blevet til en butterfly til Oskar efter denne DIY, og efter gårsdagens oprydning i de garnrester jeg havde liggende fra min mors strikkerier til børnene, er jeg nu gået igang med vimpler i uldgarn efter denne DIY. Jeg kan mærke at jeg bliver mere og mere hooked, og hvem ved- måske er jeg snart på vej til at købe mit første nøgle garn til et hækleprojekt:-)


Med denne (lange) hæklehistorie, vil jeg ønske Jer alle en dejlig søndag...

12 kommentarer:

  1. Fedt du er kommet i gang - det ser super godt ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, igang er jeg ihvertfald kommet nu:) Skønt med lidt adspredelse fra specialet...

      Slet
  2. Du er sej - virkelig fine sager du har fået hæklet sammen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg starters m det simple ;-)

      Slet
  3. Sejt Fie. Jeg tror jeg må hoppe med på hæklerierne snart :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Tanja- det ku være hyggeligt- så passer jeg bebs:-)

      Slet
  4. Hvor er du bare sej! Rigtig fine sager du har hæklet. :-)

    KH Tine

    SvarSlet
    Svar
    1. Simple og hurtigt overståede- lige noget for mig:-)

      Slet
  5. Sejt at du hækler nu :-) det bliver fint det du får lavet. Og superhækler - sikke da en titel at få ;-)

    SvarSlet
  6. Du er en superhækler - og supergod til at svare på begynderspørgsmål:-)

    SvarSlet
  7. Jeg er selv en hækle novice, så det er fedt at høre andre der også er ved at starte op.
    Jeg startede med at hækle blomster og hæklede så ikke andet i et halvt år og gik lidt i stå. Så spændende er blomster heller ikke. Men jeg ved ikke lige hvorfor, men ligesom dig gik jeg bare i gang en aften og nu har jeg hæklet et tørklæde og et par sut sko.
    Glæder mig til at følge med i dine hæklerier.

    SvarSlet
  8. Fie - jeg synes jo du er et naturtalent, og det synes jeg også du var allerede da du sad med dine lapper, de hæklede bare så pænt lige fra begyndelse.

    SvarSlet

Skriv endelig en kommentar så jeg kan se, at du har været her...