1. maj 2012

En til hver...- TIP



er solen her!- og hvor er det dog bare vidunderligt! Her til morgen blev jeg mødt med en påmindelse om solcreme i børnenes institution - ups - det glemte jeg fuldstændig her til morgen...  
Hvert år køber jeg 2 bøtter solcreme til hver af børnene- 1 der skal så herhjemme og 1 der skal op i rummet i institutionen, og hvert år har vi masser af solcreme tilbage. Men ikke i år! For i Matas har jeg købt et sæt flasker med pumpe, hvor jeg har hældt hver deres solcreme i, og sat neon DYMO mærkater på. Med til pumperne var en lille klemme, som sikrer, at solcremen ikke trykkes ud mellem skiftetøjet i rummet. Med disse flasker sparer jeg således den ekstra solcreme til hvert barn- smart. Meeen jeg håber nu da alligevel, at solsæsonen i år bliver så god (lang), at jeg må ud og købe nye forsyninger:)

God solrig tirsdag til alle!

3 kommentarer:

  1. Hvor er det en god ide. Har også altid masser af solcreme til overs hvert år.

    God solrig dag :)

    SvarSlet
  2. Rigtig go´idé - og fedt med neon-dymo!

    SvarSlet
  3. God idé - i ungernes børnehave er medbragt solcreme vist nærmest bandlyst efter en lille episode med solcreme overalt :-) I stedet for har vi en aftale om, at forældrene smører børnene ind om morgenen (det er selvfølgelig frivilligt, men mon ikke de fleste gerne vil gøre det for børnenes skyld), og så har børnehaven solcreme og smører dem ind om eftermiddagen med godkendt creme uden for mange af de stygge tilsætningsstoffer. Det er en god løsning, synes jeg, for de børn, der evt. ikke er smurt ind hjemmefra, får trods alt noget på i den periode, hvor det er allermest nødvendigt, nemlig i den stærke middagssol.

    SvarSlet

Skriv endelig en kommentar så jeg kan se, at du har været her...