3. sep. 2012

Bedroom Makeover #1...

Efter at have boet her i over 2 år, har vi nu (endelig!) fundet ud af, hvem der skal have værelse hvor. Børnenes værelser er gjort færdige, og vores soveværelse stod nu for tur... 
MEN pengene er få, så det har taget noget tid at få samlet de ting sammen, som vi havde brug for. Her i weekenden blev første del af vores Bedroom Makeover dog ført ud i livet. Mens jeg skrev speciale hos min mor, malede manden soveværelser og fik sat de "nye" sengelamper og sengeborde op...


Dette billede dukkede pludselig op på Instagram søndag, og jeg blev vildt glad og overrasket, for jeg havde virkelig ikke turde håbe på, at han med 2 børn selv hele weekenden kunne overskue at gå igang med soveværelset! Jeg havde vist ham dette soveværelse nogle dage forinden, og nævnt at det var en superløsning med malede dots på væggen, for jeg bryder mig ikke om at sove under en hylde eller et maleri. Og sørme om ikke jeg fik mine dots:-)
Sengebordene er af teak og jeg har ledt efter dem lææænge. Pladsen er knap i soveværelset, så de skulle ikke være så brede- men på DBA var de der lige pludselig + de fine guldlamper som jeg synes passer fint der til. Og sælger var så min gode kreaveninde Marianne- crazy - men samtidig helt perfekt, for hun bor nærmest i baghaven...
Som I kan se, mangler vi stadig at beslutte os for et sengetæppe- og få det skrevet på som et julegaveønske.

Næste projekt i soveværelset er:
-maling af medicinskab fundet på loppemarked her i sommer. 
-maling af træknopper til tøj, halskæder og tasker
-kunst?

Så må vi se, hvornår det kan blive...

God mandag aften:-)

Fie

22 kommentarer:

  1. Jeg synes detservildt fedt ud og er fjollet med både lamper , dots og borde

    SvarSlet
  2. De der sengeborde er bare mega fine :-) HAY laver nogle rigtige fine sengetæpper, faktisk med Dots. Sådan et har jeg selv på ønskeseddelen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har haft det i lilla, men så fik vi en ny seng, hvortil sengetæppet var for lille. Så måske tror jeg, at jeg vil prøve noget andet?! - men det er superfint:-)

      Slet
  3. Svar
    1. Lidt vildt at de er malet på og ikke blot er stickers!! Men det gav det klart bedste resultat...

      Slet
  4. Hvor er det sjovt fundet på med dots over sengen :D
    Det ser rigtig fint og hyggeligt ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Super løsning, når man som jeg er sikker på, at alt over mit hoved falder ned over mig i løbet af natten...- disse dots ryger ingen steder:-)

      Slet
  5. er helt vild med det, især sengelamperne, coool!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi endte med at sætte dem i hver sin side, selvom jeg synes at det ser rigtig fint ud i dit soveværelse, at de sidder sammen på midten... Overvejer at skifte ledningerne ud med en hvid?!

      Slet
  6. Hvor ser det cool ud. Det er så fedt. Tillykke med det fine nye soveværelse. Elsker bordene og lamperne, de fungerer bare så perfekt sammen.

    Kram
    G

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte:-) Hvad man ikke kan se på billedet er jo så, at de andre vægge er bare, og at vi mangler nogle gode løsninger til at opbevare tøj...

      Slet
  7. Det ser super godt ud :-) er vild med lamperne... Og sengebordene... Og dotsene ;-) kender godt det med at det tager tid, jeg har også mange ting jeg gerne vil ha' ændret herhjemme, men økonomisk er der nogle begrænsninger.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, penge er en vigtig faktor:-) Men jeg synes også at det handler om at finde liiige præcis de ting man gerne vil have, og som fungerer. Så er det lidt ligegyldigt for mig, om det er et par brugte sengeborde eller design nips:-)

      Slet
    2. Enig! Man skal ikke købe bare for at købe eller fordi der står et bestemt mærke under bunden. Det skal være det rigtige, det som holder for én. Og dermed ik sagt at man ik engang imellem hopper med på noget som senere ikke lige er sagen ;-)

      Slet
  8. Jeg forstår godt, du ikke vil sove under en hylde, det vil jeg nemlig heller ikke.
    Men vi har dog et billede, vi sover under.

    Du er velkommen til at kigge forbi min blog og min nye give away, hvor 3 heldige læsere hver får en smuk halskæde(:

    http://dyreglad-pige.blogspot.dk/2012/09/give-away-nr-12.html

    SvarSlet
  9. Hvor er det enkelt og fint! Og nej der skal ikke være hylder og rod hvor man skal sove dejligt. Hvis du nu ikke kan sove, kan du tælle prikkerne igen og igen:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mille! Jeg håber at vi finder nogle løsninger der kan bibeholde ordenen, for ja- det er er skønt at sove i et enkelt og opryddet soveværelse:-)

      Slet
  10. Hvor ser det lækkert ud. Ih vi har også dots på væggene, det er blot spejle :-) ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Har netop været inde og se din løsning med spejlene- SÅ fint! Og sikke en skøn blog smækfyldt med DIY´s- jeg skal helt sikkert have lavet en toiletrulleholder med alle de træperler jeg har liggende:-)

      Slet
    2. Tusind tak og i lige måde! Det var da en rigtig god idé, det er en sjov idé at få dem brugt på, god fornøjelse med projektet og ha en dejlig dag

      Slet

Skriv endelig en kommentar så jeg kan se, at du har været her...