15. okt. 2012

Lun strik...

Min mor har igen været igang med strikkepindene og fremtryllet nogle lækre bluser til børnene...

Oskar har fået sig en lækker tyk islandsk sweater, som allerede kan tages i bruges nu, for puuuha her er blevet koldt allerede! Sømandsstrikken skal han bruge under flyverdragten eller som sovebluse i vuggestuen. Udover dem jeg viser her, har Oskar også fået sig en lækker grå uldstrik med en stribe neon over brystet- den har du nok set, hvis du følger mig på Instagram ( fiesfjollerier)?!
Den lyse cardigan med træknapper er til Ida. Hun bruger den under sin overgangsjakke eller under en vest fra GRO Company. 

Vi bruger generelt rigtig meget hjemmestrik (uld) herhjemme. Børnene har sweatre, bluser, cardigans, sokker, veste, benvarmere og vanter. Manden er også blevet afhængig af uld, og sætter hvert år min mor i sving med uldsokker:-)
Jeg selv bruger også uldsokker, men er også begejstret for små veste og ponchoer...

Men jeg er sikker på, at vi ikke er de eneste der er vilde med uld - del gerne gode idéer til strik i uld?!

Fie

14 kommentarer:

  1. Mmmm ahhh lækre sager og lækker fremstilling også - skønt med en lys turkis, der stikker frem fra hylden :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, tak... Bøvler lidt med at finde et sted at hænge tøjet op, når det skal fotograferes, for gulvet er dækket af legetøj- derfor blev det IKEA hylden;-)

      Slet
  2. Skønt med sådan en mor der bare lige tryller trøjer frem. Man kunne jo selv men det tager jo tid og tid er ikke det man har mest af.
    Vi er vilde med strikkede undertrøjer og veste her i huset ( eller jeg er er )

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, min mor er fantastisk:-) Åh ja, undertrøjer bruger jeg også på de virkelig kolde dage, men de er altså købte og ikke hjemmestrikkede...

      Slet
  3. Skønt! Det er så fint det hun har strikket. Vi elsker også uld og strikket tøj her hjemme, men det ved du nok godt :-) trøjer, veste, strømper, benvarmere, bukser, ponchoer osv osv ;-)

    SvarSlet
  4. Åh det er lækre sager. Vi er også afhængige af uld - pigerne har faktisk så mange uldtrøjer, uldhuer og uldsokker at de knap kan nå at få det hele brugt - sikke et luksusproblem hva :-) Min svigermor er ferm med garn og hun får jævnligt bestillinger fra mig (ja, som du ved er det ikke mig selv der strikker), plus jeg er fast kunde hos strikkeklubben ovre på plejehjemmet. Pengene går forresten til ture og arrangementer for de gamle, så det er da værd at støtte :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ok, den strikkeklub havde jeg slet ikke hørt om, det må jeg høre mere om tirsdag:-)

      Slet
  5. Det ser virkelig fint ud, det din mor har strikket! Man kan (næsten) ikke få for meget lækkert hjemmestrik! KH K :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Da de var mindre, kunne det være svært at få brugt det hele, men nu bliver børnene mere beskidte i vuggestuen og børnehaven, så det er godt at have ekstra liggende, mens vaskemaskinen snurrer på uldprogram:-)

      Slet
  6. Det er fantastiske ting, du har fået fremtryllet! Jeg er i gang med et halsrør i uld, og jeg glæder mig til at bruge det her til vinter! Måske en idé til dig selv?

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh ja, halsrør! Kan du ikke tage dit med tirsdag, så kan jeg lige se, om det kunne være noget for mig:-) ?

      Slet
  7. Skønt strik 😀godt med nogle gode strikke forbindelser

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er også meget taknemmelig for, at min mor beriger os med skøn strik!

      Slet

Skriv endelig en kommentar så jeg kan se, at du har været her...