4. okt. 2012

Lys...

På trods af, at vi går mod mørkere tider, besluttede vi herhjemme igår at blive bedre til at huske at tænde levende lys. Vi har ikke en eneste vindueskarm (!), men til gengæld 20 små nysgerrige børnefingre... Så det er ofte om aftenen når de er puttet, at vi tænder lys.



Efter længe at have sukket efter disse fra Royal Copenhagen, kom min søde mor med et sæt til mig. Jeg er vild med den svage lyseblå farve, formen og den lidt bølgede overflade. 
I samme serie findes også høje stager - så jeg krydser fingre for, at de ligger under træet til jul... De er ikke længere at finde i almindelige butikker, da det er længe siden, at de blev produceret.Men bor man i Aarhus, har den kære isenkræmmer på Trøjborg nogen stående (hvem ellers?!)...

- og husk så lige at få tilmeldt Jer BLOGTRÆF ;-)

Fie

6 kommentarer:

  1. De er skønne og godt tip med isenkræmmeren:-) Her har vi også 3 små munde, så det kunne også være vi skulle gøre det til vane at huske lysene når ungerne er puttet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, få tændt de lys, når pustemunde og pilfingre er lagt i seng... Jeg har dog også haft mine tændt idag, mens jeg har skrevet speciale. Men nu pustes de ud, børnene hentes- men jeg glæder mig allerede til de skal tændes igen i aften:-)

      Slet
  2. Haha ja hvem ellers. Han har da også alt. ;) De er rigtig fine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kender ham også kan jeg se:-) Nogle synes det er en skrækkelig butik, jeg er vild med den!- han har så meget på lager fra tidligere tider, som man desværre sjældent får at se- så finder jeg noget på nettet,der er udgået, spørger jeg ham om han har det på lager...

      Slet
  3. Sikke nogle fine stager! Herhjemme elsker vi levende lys - jeg tænder sågar stearinlys på morgenbordet om morgenen (miljøskade fra min barndom)- men det er så hyggeligt!!
    Håber stagerne ligger i en pakke til dig til jul.

    SvarSlet
  4. Sikke yndige stager. Dem har jeg aldrig set før. Her tænder vi også mange levende lys, det er bare så hyggeligt i den mørke tid.

    Kh Mette

    SvarSlet

Skriv endelig en kommentar så jeg kan se, at du har været her...