09/11/2012

DIY /// Hæklet prinsessekrone

Jeg har hæklet en prinsessekrone til Ida. Opskriften gik jeg igang med for en uges tid siden, fordi hun efterspurgte en hæklet prinsessekjole (!). Kronen blev kompromiset:-)




Du kan eventuelt måle prinsessens hoved, og tilpasse opskriften derefter - bare husk at det skal være deleligt med 6 +1. Jeg hæklede det i en rest akrylgarn på pind 4½.

Opskrift:

Slå 73 lm op, saml med 1 km
Hækl 73fm, saml med 1 km
Herefter 2lm, 72stm, saml m 1 km
2 lm, 72stm, saml med 1 km.
73 fm

Til takkerne på kronen hækles:
*I 2.maske fra nålen hækles 2 stm, 1 dstm, 2stm. 1 km i 2 m fra nålen*
Gentag fra * til * hele vejen rundt, og afslut med 1 km.

Da kronen var færdig fandt Ida sine perler frem, og vi fik  pyntet den i rigtig prinsessestil...

Fie

4 kommentarer:

  1. Åh den er jo så fiiin - det kan kun falde i god jord her hjemme. Men, kan jeg nu finde ud af det? Hvad er en dstm maske??

    Tænker jeg er nødt til at prøve at kaste mig ud i det!

    Tak for inspiration prinsessemor til en prinsessemor!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror sagtens du kan finde ud af der Line:-) dstm er en dobbeltstangmaske - og kan Googles.

      Slet
  2. Du er skøn! Jeg havde pinnet idéen, men nu kan jeg bare bruge din fine diy, tak! Jeg har en lidt mindre prinsesse her hjemme, men hun vil jo elske at ha en krone :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også pinnet en opskrift, men den fungerede ikke på Idas hoved?! SÅ jeg lurede i det fine hæklehæfte jeg engang fik af Anna, og fik idéer til, hvordan jeg kunne lave en anden opskrift:-)

      Slet

Skriv endelig en kommentar så jeg kan se, at du har været her...