14/11/2012

Jxx...

Jeg har fået forbud mod at finde juletingene frem før 1.søndag i advent, for manden min synes det er ALT for tidligt...Mit hoved er ved at boble over af juleprojekter, men måske er det meget godt med vores lille regel, for lige nu skal fokus være på at få specialet skrevet færdigt!
Meeen, jeg kunne altså ikke gå forbi disse 2 søde fugle i genneren - til kun 1 kr.


Igår - eller nærmere idag kl. 02.15 da jeg var færdig med dagens specialeskrivning, gav jeg mig selv lov til at surfe lidt på Pinterest, og faldt over denne idé, som jeg straks måtte afprøve.



Da det jo ikke er tilladt at jule herhjemme endnu, tør jeg kun at vise den ene side af glasset frem:-)

Det er lige noget for mig med et 5 minutters kreaprojekt - jeg fandt et glas i skabet, krydsede "GOD XXX" af på et stykke krydspapir, klistrede det på indersiden af glasset og satte derefter krydser med en porcelænstusch. VOILA
Jeg synes, at det er en rigtig fin idé til værtindegaver - og så skal der selvfølgelig lidt juleguf i:-)

Dejlig dag til alle Jer der kigger forbi...

Fie

21 kommentarer:

  1. Wauuu for et fund, de fugle er da super fine! Jeg stemmer i den grad for, for hurtige kreaprojekter -resultat hurtigt = "ja tak"!

    SvarSlet
    Svar
    1. Dit fund står list i kontrast til det indlæg jeg lige har postet med en genbrugsdebat. Skønt at det kan lade sig gøre at finde så søde fugle så billigt

      Slet
    2. Ja, det var virkelig et kup:-) Fint indlæg på din blog- jeg har lagt en kommentar og meldt mig som fast læser...

      Slet
  2. Jeg samler disse søde Dalle Valle fugle. Jeg har på det sidste været heldig at opdrive en del i genneren.
    Jeg har tre fugle fra da jeg var lille, dem har jeg fået af min mor.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg anede ikke at det var Dalle Valle fugle. Hapsede bare disse 2, men der var 5 stykker mere i andre farver:-)

      Slet
  3. Jeg melder mig også ind i klubben af Dalle Valle fugle samlere. Hvilken god pris du har været heldig at få dem til :o) Har selv fundet en del gennem nogle år nu. Sidste fugl røg med hjem fra loppemarked i søndags. Se eventuelt min blog :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes da ellers at jeg følger godt med på din blog, må lige forbi igen:-)

      Slet
    2. Jeg har sendt dig en mail! :o)

      Slet
    3. Og jeg har sendt en retur:-)

      Slet
  4. Sikke nogle herlige fugle - de kunne lige bo på vores træ også! Og krukke-ideen den hapser jeg også!! Tak for inspiration og god specialeslutspurt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Haps endelig Line, jeg hapser også ved dig:-)

      Slet
  5. Pyh du sidder længe oppe og arbejder... Håber du snart er ved vejs ende og du bliver tilfreds med det :-) sød idé med glasset som værtindegave!

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, det er ikke superoptimalt med nattelektier, men nødvendigt, når jeg gerne vil hente børnene og være sammen med dem indtil de skal sove:-)

      Slet
  6. Haps - krukkeideen er hermed hapset.

    Jeg kom til at hænge Betines "god xxx"-ranke op i dag og fik tvære blikke af Morten. Men vi har ikke sådan en aftale herhjemme, så xxx-tingene kommer lige så stille frem, for jeg elsker xxx!

    SvarSlet
    Svar
    1. Måske tror jeg også, at vores forbud hænger sammen med, at vi trænger til en ordentlig gang hovedrengøring inden julepynten sættes frem ;-)

      Slet
  7. Fantastiske fugle!!! og skøn idé med krukken.
    Jeg synes det er sejt, at du sådan kan skrive om natten, måske ikke optimalt, men imponerende du kan. Pøj pøj med det :)

    SvarSlet
  8. Lidt skægt, de fugle pryder altid mit juletræ og har gjort det op igennem hele min barndom. De er så fine, jeg elsker dem!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg føler mig helt "forkert"! Jeg er aldrig stødt på dem før i genneren igår:-) Husker mit barndomsjuletræ som plastret til med børnejulepynt og min mors hjerter og kræmmerhuse i patchwork...

      Slet
  9. Jeg kender det alt for godt.
    Det gribler virkelig også i mine fingre.
    Herhjemme pynter vi op dagen før den 1 december.
    Men juleting som gavepapir osv er jeg begyndt at købe.
    Det kunne jeg ikke holde mig fra(:

    Du er velkommen til at kigge forbi min give away, hvor man kan vinde et gavekort til Moviezoo(:

    http://dyreglad-pige.blogspot.dk/2012/11/give-away-nr-15.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at høre, at jeg ikke er den eneste, der venter lidt med oppyntningen:-) Forberedelserne til jul, er jeg også tyvstartet på...

      Slet

Skriv endelig en kommentar så jeg kan se, at du har været her...