27. apr. 2013

DIY /// Hæklede Tea Light Covers

De af Jer, der følger mig på Instagram ved, at vi har været rykket ud af vores store dejlige stue på grund af skimmelsvamp! Vi måtte derfor undvære stuen i 2 uger, og dermed blev køkkenet vores "stue". Om dagen var det egentlig rart at børnene legede mere på værelserne end de plejede, og vi fik da også gået nogle flere ture end vi plejer. Men om aftenen når de var puttet, var det altså virkelig frustrerende at sidde på køkkenstole i køkkenet og se fjernsyn... Derfor greb jeg hæklenålen og gik igang med at hækle disse ...



Min mor havde spottet et lignende sæt hos Bolia, som hun forelskede sig i, men da de ikke kræver mere end lidt restegarn, så laver jeg selvfølgelig også et sæt til hende - og hun sparer ca. 80kr :-)

De er ret nemme at hækle, men da jeg ikke havde det vilde at give mig til, forsøgte jeg at lave en DIY, som jeg håber er forståelig...

Garn og glas er fra Søstrene Grene
Hæklenål str. 3

Bund:
Slå 2 lm op.
Hækl 6 fm i 1.lm
Herefter hækles:
2fm i hver m (12fm)
2fm i hver 2.m (18fm)
2fm i hver 3.m (24fm)
2fm i hver 4.m (30fm)

Top(hækles videre fra bunden):
1.række:
Du starter med at hækle 1 lm, spring 1.m over og hækl herefter 2stm,1lm. Herefter spring 1m over, 2stm,1lm rækken ud.Rækken afsluttes med 1km frem til det første lm hul. 
2.-7.række:
*2lm, 1stm(i lm-buen),1lm, og herefter 2stm (i lm-buen),1lm rækken ud.Afslut rækken med km frem til lm hul.*
Fortsæt fra * til* til du har i alt 7 rækker.(Jeg skiftede farve efter 5.runde.)

God fornøjelse...


Fie


6 kommentarer:

  1. De er rigtig sjove Fie. Tak for opskriften..... tror jeg vil give den videre, og se hvad der sker ;-)
    God weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at du synes som den:-) God lørdag...

      Slet
  2. De er rigtigt fine. Og sjovt nok havde jeg også tænkt, at jeg skulle i gang med hæklede lys, når ræven er færdig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Pudsigt:-) Glæder mig til at se din variant!

      Slet
  3. Så fine Fie! Skønt at I er tilbage i stuen igen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, man skal ikke undervurdere hvad en sofa om aftenen gør for livskvaliteten:-)

      Slet

Skriv endelig en kommentar så jeg kan se, at du har været her...