2. maj 2013

Tapethuset...

Tapet i boligindretningen er bestemt ikke noget nyt fænomen -det blev jeg mindet om, da al tapetet måtte ned i vores stue for et par uger siden. Jeg tror at der var ca. 7 lag tapet på væggene (heldigvis var der håndværkere på!), og det var egentlig ret interessant at se, hvordan tapetmoden havde skiftet siden husene vi bor i blev bygget i 70´erne. 
Jeg har selv brugt tapet til alt fra diverse møbler, uroer, æsker og til at sætte i rammer. Desværre har jeg ikke mod på at tapetsere vægge, da vi bor til leje, og kommer til at betale dyrt for nyt tapet når vi flytter ud.
Når jeg spotter nye tapeter i boligblade og på nettet smutter jeg forbi Tapethuset i Aarhus for at se tapeterne live. Jeg synes det er rart at se størrelsesforholdene på mønstre og figurer - især fordi jeg som oftest bruger tapet til at tapetsere møbler med, aller fordi jeg bruger de motiver eller figurer, der er på tapetet. Hos Tapethuset har de en hel kælder fyldt med tapet og tapetbøger, og personalet står altid klar med gode råd og vejledning til farvevalg og anvendelse. Jeg bor heldigvis tæt på, men man kan også handle på deres hjemmeside tapethuset.dk, og der er gode beskrivelser af alle tapeterne. 
Her kommer et par eksempler på ting jeg har lavet med tapet fra Tapethuset...


 // Bogkasser til stuen 


// Skammel -faktisk var dette mit første tapetprojekt :-)



// Lille skuffemøbel


// Bogkasse på Idas værelse



// Skab på Oskars værelse

Som det fremgår af billederne er jeg ret vild med tapeterne fra FERM. Du kan se det store udvalg af FERM tapeterne hos Tapethuset her, og du finder børnetapet lige her.

Hmmm... - fik da lige lyst til at gå i krig med et nyt tapetprojekt efter at have skrevet dette indlæg :-)


Fie

(Indlægget er sponsoreret, læs gerne etikken bag lige her)

3 kommentarer:

  1. Det er fine sager du har lavet. Ærgerligt, at du ikke kan tapetsere vægge. Vi bor også til leje, men vi blæser altså på det, da vi alligevel kommer til at betale for istandsættelse, når vi flytter:-)
    Kh. Kate

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja du har nok egentlig ret-måske man bare skulle gøre det?!:-)

      Slet
  2. Jeg må altså snart få gjort noget ved vores Ikeaskammel - tak for inspiration :)

    Og ja, en enkelt eller to vægge burde ikke ruinere ved flytning, så hvis det var mig så var jeg nok ogsågået i gang uanset lejemål ;) herhjemme er vi ikke nået så langt med væggene da meget andet er blevet lavet først, men der skal helt sikkert tapet på nogle af væggene uanset mandens mening om den sag :))) (min far er heldigvis glad for at tapetsere og god til det)

    Smil

    SvarSlet

Skriv endelig en kommentar så jeg kan se, at du har været her...