1. nov. 2013

At give gaver...



Idag fyldte børnenes institution år, og i den anledning var vi inviteret til morgenkaffe og rundstykker. Oskar har skoldkopper, så han måtte være ved mosteren mens Ida og jeg morgenhyggede med børnehavekammeraterne og deres forældre. Overraskende mange havde gaver med til fødselsdagen - dog var vi alene om at medbringe en hjemmelavet gave. Størstedelen af gaverne var legetøj og så var der (selvfølgelig) masser af lækker chokolade og andet snolder til personalet ... Sidste år til fødselsdagen havde vi en flagranke med retroflag med, og personalet gav udtryk for, at der lige siden har været kamp om på hvilken stue den skal hænge, for de synes den er så fin:-) Derfor blev Ida og jeg enige om, at vi måtte lave noget lignende i år. Jeg nyder at min glæde ved at give hjemmelavede gaver også smitter af på hende, og at hun ikke lader sig påvirke af, hvad de andre medbringer. Hun var mindst lige så stolt af vores hjemmelavede gave, som de andre børn var over det legetøj eller lækkerier, som de havde købt og givet i gave - og det gjorde mig glad :-)

Den hæklede flagranke kan du finde en opskrift på hos Tante Grøn lige her.

God weekend til alle!

Fie

6 kommentarer:

  1. Det er også de hjemmelavede gaver der er de bedste :-) og det er nemlig skønt hvis børnene kan værdsætte det :-)

    SvarSlet
  2. God ide - måske man skulle stjæle den til en anden børnehave der fylder år i februar :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja- stjæl endelig ideen :-)

      Slet
  3. Go ide, og dejligt de blev glade for den... Kan jeg nu godt forstå :)
    Kh.

    SvarSlet
  4. Det er så godt at lære ungerne. Fin ide:-)

    SvarSlet
  5. Så fin en tanke - med en hjemmelavet gave til børnehaven! Hjemmelavede gaver er nu noget helt specielt og fedt at ungerne sætter pris på dem! Du er dygtig!

    SvarSlet

Skriv endelig en kommentar så jeg kan se, at du har været her...