21. okt. 2014

Jeg er på sundhed...

Så prøver jeg lige med et lidt mere personligt indlæg...

Sidste år kunne jeg mærke på mit sind og helbred, at der skulle ske ændringer i mit liv. Jeg var træt, humørsvingende og havde pludselig flere sygedage end jeg tidligere har haft. Jeg besluttede mig for at lægge mine kostvaner om. Jeg startede med (efter råd fra lægen) at droppe sukkeret, og jeg kunne ret hurtigt mærke at det gav pote i forhold til velvære og humør. Jeg røg derefter med på LCHF bølgen, og stortrivedes med det i en lang periode, og tabte mig tilmed 14kg... Efter længere tid faldt jeg dog fuldstændig tilbage til gamle vaner og tog lidt på igen :-/ 




Da efteråret bankede på, kunne jeg (igen) mærke, at nu var det tid til at tage mine livsvaner op til revision igen. Jeg besluttede mig for at ville prioritere mig selv noget mere, og brugte (for) længe på at fundere over, hvordan jeg kunne være god ved mig selv. Jeg nåede frem til, at jeg måtte have nye kost- og motionsvaner, og med vaner mener jeg VANER - som i FOR EVIGT! Jeg havde svært ved at forestille mig, hvordan jeg kunne få styr på kosten uden at skulle følge principperne for LCHF. Jeg tog derfor kontakt til en lokal kostvejleder, Foodfix.dk , og blev tilmeldt et gruppeforløb 1.september. Dette var starten på en opprioritering af mig selv og min sundhed. Jeg ved at det for nogen kan lyde lidt frelst, men at være "på sundhed" fungerer supergodt for mig (TAK for vendingen, Sine!). Og hvad betyder det så?!- jamen det betyder at jeg har lagt mine kostvaner om til at bestå af masser af grøntsager og protein. Når jeg skal forkæle mig selv er det med mørk chokolade eller ekstra lækre (sunde) råvarer. Herudover er jeg begyndt at motionere - og nej jeg kommer aldrig (forpligter det, at skrive det på bloggen?!) til at løbe en tur, men jeg går lange ture og træner styrke hjemme og med min kostvejleder.

Hvad jeg vil med dette oplæg? - Jeg vil give lidt af mig selv til dem der læser med, oplyse venner og familie om mine prioriteringer, takke dem der bakker mig op og inspirerer mig OG så tror jeg på at ord skaber virkelighed :-)

Fie

3 kommentarer:

  1. Hørt. Ord skaber virkelighed. Tillykke med din gode beslutning, at ville sundhed:-) Det er skønt.
    Kh Jonna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jonna!- dejligt med opbakning :-)

      Slet

Skriv endelig en kommentar så jeg kan se, at du har været her...