15. maj 2015

Forårsfornemmelser og havelykke...


#Vores lille hjælper fejer sand på de "nye" fliser.



# Tomatplanter plantet ud - glæder mig til at smage på høsten...


#Den lille hjælper tager sig en velfortjent pause.


# Æbletræet vi plantede sidste år, står nu med de fineste blomsterknopper.


# Forårsforelskelse(r)


# Chili- og squashplanter

I disse dage bliver alle dage med sol brugt i haven. Vi købte sidste år et (meget) billigt brugt drivhus, og nu er der lagt fliser og kommet glas i, så det er klar til brug. Kristi Himmelfartsferien er derfor blevet brugt på at plante de tomater, chilier og perberfrugter, der den sidste tid har fyldt godt op i stuen. Nogle af planterne har vi selv sået, mens andre er fra venner og familie. Det er lidt ekstra hyggeligt når hver enkelt plante har en historie, og vi er meget spændte på, om vi har været for ambitiøse med alle de planter, her det første år som drivhusejere... 
Det er egentlig manden der er haveentusiasten, men jeg er efterhånden også blevet ret vild med at arbejde i haven, og se hvordan det spirer og gror. Børnene er også meget engagerede, og elsker at sidde i drivhuset og nyde varmen mens vi er omkring dem - dejligt...


Imorgen lover de regn, men det er helt okay, for vi skal til et dejligt bryllup med overnatning på lækkert hotel...

God weekend til alle der kiggede forbi...

Fie

4 kommentarer:

  1. Vidunderligt Fie:-) Jeg har handlet georginer/dahliaer så imorgen skal vi og mine forældre i BilligBlomst på krukkejagt og nok også køb af mere grønt;-)
    Nyd brylluppet. Fantastiske fester:)
    Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har også netop sat georginer, og jeg glæææder mig til at kunne plukke lidt ind til vaserne:-)

      Slet
  2. Ja have glæde smitter, jeg kan godt forstå at i er blevet vilde med at gå i haven. Det ser virkelig godt ud med højbede og drivhus, og dejlig med en lille hjælper.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar :-) Jeg følger jo med på din blog, og kan se, at I jo virkelig har nogle lækre haver ! God tirsdag :-)

      Slet

Skriv endelig en kommentar så jeg kan se, at du har været her...